Friday, January 6, 2017

"ဝိပႆနာ" ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိၾကသူမ်ားအတြက္
••••••••••••••••••••••••••••••••
မ်က္ေမွာက္ ဝိပႆနာ အားထုတ္ၾကသူတု႔ိအနက္ ဟို ေရွးအယင္ အႏွစ္ သံုးေလးဆယ္ ကာလေတြထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုမို မ်ားျပားအားထုတ္လာၾကတာကိုေတာ့ သတိထားမိၾကမွာပါ။ယခု မ်က္ေမွာက္ကာလမွာေတာ့ ဝိပႆနာ က်င့္ၾကံအားထုတ္သူေတြဟာ အသက္ႀကီးရြယ္အိုေတြတင္မကဘဲ၊ အရြယ္လတ္ ၊ အရြယ္ငယ္ နဲ ့ ကေလးေတြ ပါမက်န္ ေယာက္က်ားမိန္းမ လူတန္းစား အလႊာမေရြး ၊ အားထုတ္လာတာ ျမင္ၾကရတဲ့အျပင္ အျခားႏိုင္ငံရပ္ျခားက လူမ်ိဳးျခားေတြကပါ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာရွိတဲ့ တရားရိပ္သာေတြ ဝင္ေရာက္ၿပီး ဝိပႆနာ အားထုတ္ၾကသူေတြ တစ္ေန႔တျခား ပိုမိုျမားျပားလာတဲ့အတြက္ သာသနာတရပ္အေနနဲ႔ အခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္ကာလကို " ဝိပႆနာေခတ္" လို ့ေတာင္ ေခၚဆိုလို ့ရပါတယ္ လို ့ေ႐ွးဦးစြာ ေျပာၾကားလိုပါတယ္။
"ဝိပႆနာ"ဆိုတာ…ဘာမွန္းမသိၾကသူေတြ အတြက္ ေရးသားေဖၚျပတဲ့ေနရာမွာ ဝိပႆနာ ရဲ ့အဓိပၸါယ္ သာမက ဘဲ ဝိပႆနာအားထုတ္ျခင္းရဲ ့အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကိုပါ ေရးသားေဖၚျပဖို ့လိုအပ္မယ္လို ့ထင္ပါတယ္။ သိရွိနားလည္ေစခ်င္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အတိုခ်ဳံး ၿပီးတတ္ႏိုင္သမွ် ေရးသားေပမယ့္ လည္း စာအနည္းငယ္ ရွည္ခ်င္ရွည္သြားပါလိမ့္မယ္။ အကယ္၍ ရွည္လ်ားသြားပါက အတိုခ်ဳံး ၿပီး ေရးသားလို ့၊ ခ်န္လွပ္လို ့မရႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းေတြ အတြက္ေၾကာင့္လို ့သာ နားလည္ေပးၾကပါ။
ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြက ေတာ့ ဝိပႆနာ ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးအဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုၾကပါတယ္။ နားလည္လြယ္ကူေစဖို ့ ေစတနာ နဲ ့ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ တို ့က ဘယ္လိုဘဲ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုဖြင့္ဆို ေနာက္ဆံုးမွာ လိုရင္းဆီကို ေရွးရႈလ်က္သာရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အားလံုးဟာ အမွန္ပါဘဲ ဆိုတာ ဦးစြာေျပာပါရေစ။
ဥပမာ...
"ပညတ္"ကို ခြာျပီး "ပရမတ္"ေတြရဲ ့အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ သေဘာေတြကို သိေအာင္လုပ္တာ..ဝိပႆနာ၊
( ဒီေနရာမွာ "ပညတ္" "ပရမတ္" ကို နားမလည္တဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြအတြက္..အက်ဥ္းေလာက္ ဒီစာမ်က္ႏွာ တစ္ေနရာမွာ ေဖၚျပေပးပါမယ္)
ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြ ရဲ့ " ျဖစ္ပ်က္" ကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္တာ....ဝိပႆနာ၊
ခႏၶာ"အရွိ" နဲ႔ ဥာဏ္"အသိ"ကို ကိုက္ေအာင္လုပ္တာ....ဝိပႆနာ၊
ေရွ႕က "ျဖစ္ပ်က္" ေနာက္က "မဂ္"လိုက္တာ...ဝိပႆာနာ၊
အေသ ကို အရွင္ နဲ႔ ၾကည့္တာ...ဝိပႆနာ၊
ေက်းဇူးရွင္ ခ်မ္းေျမ႕ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီီး ရဲ ့အဆိုအမိန္႔ အရ ရုပ္နာမ္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့သေဘာေတြကို...
ျဖစ္ေနတဲ့အတိုင္း၊ ရွိေနတဲ့အတိုင္း...
သတိနဲ႔ေစာင့္ေရွာက္ေနတာဟာ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာ ပဲ။ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ အလယ္အလတ္လမ္းအက်င့္ ပါပဲ။ အဲဒါ မဂၢင္ရွစ္တန္အက်င့္မွန္ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အတိုခ်ဳပ္အေနနဲ႔ေျပာရမယ္ဆိုရင္…
အထူးၾကည့္တာ...ဝိပႆနာ။
အထူးၾကည့္ေတာ့ အထူးသိိတာေေပ့ါ၊
သမားရိုးက်ၾကည့္တာမဟုတ္ဘူး။
ဝိပႆနာမ်က္လံုးနဲ႔ ၾကည့္တာ။
သမားရိုးက်ၾကည့္ရင္ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱဝါျမင္ပါလိမ့္မယ္။ သူေဌး၊ ဆင္းရဲသားျမင္ပါလိမ့္မယ္။
အထူးၾကည့္ေတာ့ ေယာက်ၤား၊ မိန္းမ၊ ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱဝါမဟုတ္ဘူး။ သူေဌး၊ ဆင္းရဲသားမဟုတ္ဘူး။
ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြပဲ အထူးၾကည့္ေတာ့ အထူးျမင္ပါတယ္။ ရုပ္ေတြနာမ္ေတြရဲ့ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္လာတယ္။ အဲဒါကို ဝိပႆနာ လို႔ေခၚပါတယ္။
အကယ္၍ ေဝါဟာရေတြရဲ့ အဓိပၸါယ္ကိုသာ သိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာေျပာေနလဲဆိုတာကို နားလည္ေနပါလိမ့္မယ္။
ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ရင္ ဘယ္လိုေကာင္းက်ိဳးေတြ ရမလဲ ဆိုတာကိုအရင္ဆံုး အၾကမ္းဖ်င္းရွင္းျပပါရေစ.....
ရုပ္သေဘာတရား နာမ္သေဘာတရားတို ့ရဲ ့အေျခအေနမွန္ ျဖစ္တဲ့ ( ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း၊ ေပၚျခင္း၊ ေပ်ာက္ျခင္း၊ ရွင္ျခင္း၊ ေသျခင္း )တို ့ကို သိျမင္ေအာင္ (အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ) ျမင္ ေအာင္ၾကိဳးစားအားထုတ္မယ္ ဆိုလို ့ရွိရင္..မ်က္ေမွာက္ကာလ မွာဘဲ
* စိတ္ဓါတ္ျဖဴစင္ သန္ ့ရွင္းျခင္း..
* မပူေဆြး မငိုေႂကြးရေတာ့ျခင္း...
* ကိုယ္မဆင္းရဲ စိတ္မဆင္းရဲ ျခင္း..
* အဆင့္ျမင့္ အသိဉာဏ္ (မဂ္ဉာဏ္ ) ကို ရရွိျခင္း..
* နိဗၺာန္ ကိုသိျမင္ (မ်က္ေမွာက္) ျပဳရျခင္း..
စတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးတရားေတြ ရရွိေၾကာင္းကို မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာ ရွိပါတယ္။
* စိတ္ဓါတ္ျဖဴစင္ သန္ ့ရွင္းျခင္း
သတိပ႒ာန္တရားေတာ္ နဲ ့အညီ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း မတည္ျမဲျခင္း (အနိစၥ) သေဘာတို ့ကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္သိျမင္ေအာင္အားထုတ္သူရဲ ့စိတ္ဓာတ္ဟာ လိုခ်င္မႈဆိုတဲ့ ေလာဘ၊ မေက်နပ္မႈ ဆိုတဲ့ ေဒါသ၊ မသိေတြေဝမႈ ဆိုတဲ့ ေမာဟ ၊ အဲဒီ ရုပ္နာမ္သေဘာေတြ ကို ငါ လို ့ထင္ျမင္ယူဆတဲ့ ဒိ႒ိ အစရွိတဲ့ မေကာင္းတဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ ကိေလသာ ေတြဟာ ေလ်ာ့နည္း ပေပ်ာက္ ကင္းစင္သျဖင့္ ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ လာပါတယ္။ ရုပ္နာမ္ျဖင့္ ဖြဲ ့စည္းထားတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ ကို ငါ သူ လူပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ မရွိ ရုပ္နာမ္သေဘာသာရွိတယ္ လို ့မိမိခႏၶာမွာ အျမင္ရွင္းလာပါတယ္။
အျမင္ၾကည္လင္ ျပတ္သားလာပါတယ္။ထို ့အတူ စိတ္ဓါတ္ဟာ လည္း ျဖဴစင္ သန္ ့ရွင္း ခိုင္မာလာပါတယ္။
* မပူေဆြး မငိုေၾကြးရေတာ့ျခင္း
အဲဒီသို ့ခႏၶာအျမင္ ၾကည္လင္လာတာ နဲ ့ အမွ် မိမိခင္မင္တြယ္တာ ခဲ့ ရတဲ့ သက္ရွိ သက္မဲ့ေတြ ဆံုးရႈံး ပ်က္စီးတဲ့ အခါ စိုးရိမ္ပူေဆြးမႈေတြ ေလွ်ာခ်ႏိုင္လာပါတယ္။
အဲဒီလို မတည္ျမဲ ၾကတဲ့ သေဘာကို နားလည္လာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ပူေဆြး ငိုေၾကြးရျခင္းတို ့ရဲ ့သက္သာမႈကို ရေစပါတယ္။
* ကိုယ္မဆင္းရဲ စိတ္မဆင္းရဲ ျခင္း
အဲဒီလို စိတ္ဓာတ္တည္ျငိမ္ လာသူဟာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စတဲ့ က်န္းမာေရးထိခိုက္မႈ ေတြဟာလည္းနည္းပါးလာပါေတာ့တယ္။
ေသာကျဖစ္စရာေတြ နဲ ့ ၾကံဳေတြ ့ရင္လည္း ခံႏိုင္ရည္ရွိလာပါတယ္။ အဲဒီလို စိတ္က်န္းမာမႈဟာ ရုပ္ပိုင္း က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူ ျပဳတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ျခင္းက ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲမႈကို မျဖစ္ေစပဲ ကိုယ္ နဲ ့စိတ္ ကိုရႊင္လန္းေစႏိုင္ပါတယ္။
* အဆင့္ျမင့္ အသိဉာဏ္ (မဂ္ဉာဏ္ ) ကိုရရွိျခင္း
အဲဒီလို စိတ္တည္ၿငိမ္လာတဲ့ အခါမွာ တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ရုပ္နာမ္ သေဘာေတြကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိျမင္ထားေသာ ေယာဂီဟာ ဆိုရင္ မိမိရဲ ့ဝိပႆနာဉာဏ္ အဆင့္ဆင့္ ကို ရင့္က်က္ေအာင္ အားထုတ္သြားရင္၊ ဒုကၡကို ဒုကၡမွန္း၊ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းကို ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းမွန္း၊ သိျမင္လာျပီး အဆင့္ဆင့္ တက္ကာ အရိယာ မဂ္ဉာဏ္ ကိုရရွိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ သစၥာေလးပါး အမွန္တရားကို သိျမင္ႏိုင္သည့္ ဤမဂ္ဉာဏ္ ကိုမရရွိေသာေၾကာင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့ဟာ သံသရာထဲ တဝဲလည္ လည္ေနရတာကို လည္းနားလည္လာပါေတာ့တယ္။
* နိဗၺာန္ ကိုသိျမင္ (မ်က္ေမွာက္) ျပဳရျခင္း
မ်က္စိနွစ္ကြင္း အလင္းမရသူဟာ ျပင္ပအရာဝတၱဳေတြကို မသိျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ ထို ့အတူ သစၥာေလးပါး ကို မသိသူဟာ နိဗၺာန္ဟူေသာ သႏၲိသုခ အျငိမ္းဓာတ္ကို မသိျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ တရားအားထုတ္ထားသူ ရရွိထားေသာ မဂ္ဉာဏ္ ကသာ ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ျပတ္ျငိမ္းသည့္ အျငိမ္းဓာတ္သေဘာ ကို သိျမင္ႏိုင္ပါေပတယ္.. စတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြကို လက္ရွိမ်က္ေမွာက္ဘဝမွာတင္ ခံစား၊ စံစားႏိုင္ၾကပါတယ္။
ဝိပႆနာအေၾကာင္းကို ဘာမွမသိေသးတဲ့ ခုမွစတင္ေလ့လာတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြေတြ အေနနဲ႔ ပထမဆံုး…
"ပညတ္ နဲ႔ ပရမတ္"ကို ကြဲကြဲျပားျပားသိရပါလိမ့္မယ္။
ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြကို က်က်နန နားရွင္းေအာင္သိရပါမယ္။
ဒါမွ ဝိပႆနာဆိုတာ ဘာလဲဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကို ပိုၿပီး သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မယ္။ နားလည္ပါလိမ့္မယ္။
" ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ "ကို နားလည္ လြယ္ေအာင္ ရွင္းျပရရင္...
ပညတ္ဆိုတာအမ်ားကလက္ခံထားတဲ့၊ အမ်ားလည္းနားလည္ေအာင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ သေဘာပါျဖစ္ပါတယ္။
အေခၚ အေဝၚ သေဘာပါ။
လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ၊ဘာသာစကားေပါင္းစံုရွိၾကတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခုကို အေခၚအေဝၚမ်ဳိးစုံ ရွိပါတယ္။
ဥပမာ..
"အိုး" ကိုပဲ ျမန္မာလို အိုး လုိ႔ေခၚေပမယ့္ အဂၤလိပ္ လိုက တစ္မ်ဳိး၊ တ႐ုတ္လို က တစ္မ်ဳိး၊ ကုလား လို က တစ္မ်ဳိး အမ်ဳိးမ်ဳိး အေခၚအေဝၚ ေျပာင္းေနၾကပါတယ္။
"ပညတ္" ဆိုတာ ပုံသဏၭာန္၊ အရြယ္အစား၊ အေရာင္ အဆင္း၊ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္အခါေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာပါ။ ဒါေတြကို အမ်ားနားလည္ေအာင္ ေခၚေဝၚေနရတာပါ။
"ပညတ္" ဆိုတဲ့သေဘာက ပုံသဏၭာန္ေၾကာင့္လည္း ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ အေခၚအေဝၚေပါ့ေနာ္။ အရြယ္အစား၊ အေရာင္အဆင္း၊ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္အခါ ဆိုတာေတြေၾကာင့္လည္း ေျပာင္းလဲပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ "ပညတ္" က ေျပာင္းလဲတယ္။ မခိုင္ၿမဲဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။
"ပရမတ္" တရား ေတြက "မူလအေျခခံ" သေဘာေတြပါ။
ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ မူလ ပင္ကိုယ္သေဘာကေန မေျပာင္းလဲပါဘူး။ ပင္ကိုယ္ သတိၱ မေပ်ာက္ပါဘူး။
ဥပမာအေနနဲ႔ ေျပာရရင္...
ေသာက္ေရအိုး တစ္လုံးကို ႏွလုံးသြင္းလိုက္ၾကပါစို႔။ ေသာက္ေရထည့္ ထားလုိ႔ ေသာက္ေရအိုးလို႔ ေခၚတာ မွန္ေနတာပါ။ ေျခေဆးဖုိ႔ ေရေတြထည့္ထားရင္ ေျခေဆးအိုး၊ ဟင္းရြက္စံု ခ်ဥ္ေရစိမ္ဖုိ႔ ခ်ဥ္ဖတ္ ထည့္ထားရင္ ခ်ဥ္ဖတ္အိုး၊ အိုးတိုက္ဖြဲျပာေတြ ထည့္ထားရင္ ဖြဲျပာအိုးလို႔ေခၚၾကပါတယ္။ ဒါဟာ အမွန္ပါပဲ။ ေလာကလူသားေတြ နားလည္တယ္။ လက္ခံတယ္။ ပညတ္ အမွန္တရားပါ။
ဒီ အိုး ကိုပဲ ဘာမွ် အသုံးမျပဳဘဲထားရင္ အိုးဟာ အိုးပါပဲ။ အဲ...တစ္ခု ေတာ့ရွိပါတယ္။ ေျမႀကီးကို အရင္းခံ ထားၿပီး အမာခံလုပ္၊ ဖုတ္ထားတဲ့အတြက္ ေျမအိုးလို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ ခြက္ ပုံစံဆို ေျမခြက္၊ အင္တုံ ပုံစံ ဆိုရင္ ေျမအင္တုံျဖစ္ၿပီေပါ့။ ဒီေျမအိုးပါပဲ။
တစ္ပုံစံတည္း ျဖစ္ေပမယ့္ အညာေဒသ ေရႊဘိုေက်ာက္ေျမာင္းက ထြက္ရင္ အညာအိုး၊ ေရႊဘိုအိုး၊ ေက်ာက္ေျမာင္းအိုး လို႔ ေခၚၾကျပန္ပါတယ္။
ဒီအိုး တစ္လုံးတည္းကိုပဲ မဝယ္ခင္က၊ မသုံးခင္က ဆိုရင္ အိုးအသစ္၊ ဝယ္ၿပီး၊ သုံးၿပီး ၿပီဆိုရင္ အိုးအေဟာင္းလို႔ ေခၚၾကျပန္ပါေရာ။ အရြယ္ႀကီးရင္ အိုးႀကီး၊ အရြယ္ငယ္ရင္ အိုးေသးလုိ႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ ေသာက္ေတာ္ေရအတြက္ ဘုရားစင္ေပၚ တင္ထားရင္ ဘုရားအိုး၊ စားပြဲေပၚ တင္ထားရင္စားပြဲ တင္အိုး၊ အိမ္ေနာက္ေဖးအိမ္သာထဲ ထားလိုက္ရင္ အိမ္သာအိုး ျဖစ္သြားျပန္တယ္။
တစ္ခုခုနဲ႔ ထိမိ၊ ခိုက္မိလုိ႔ အိုးကြဲသြားရင္ ေဟာေျမအိုး၊ ေသာက္ေရအိုး၊ အိုးအေဟာင္း ဆိုတဲ့ နံမယ္ေတြ ေပ်ာက္ကုန္ၿပီး အိုးကြဲႀကီးလုိ႔ ျဖစ္သြားျပန္ပါတယ္။ အိုးကြဲႀကီး ကို ကေလးေတြက တစ္ျခမ္းၿပီး တစ္ျခမ္းထုလိုက္၊ ေဆာ့လိုက္ လုပ္ေတာ့ အိုးျခမ္းကြဲ၊ အိုးျခမ္းပဲျဖစ္ျပန္ေရာ။ တစ္ခါ ထပ္ၿပီး အိုးျခမ္းပဲ့ေလးေတြကို အမႈန္႔ျဖစ္ေအာင္ ထုလိုက္၊ က်ိတ္လိုက္ရင္ ေျမမႈန္႔ေတြ ျဖစ္သြားပါတယ္။
အဲဒါဘာေျမလဲလုိ႔ေမးရင္ အိုးကေန ျဖစ္သြားတဲ့ ေျမျဖစ္လို႔ အိုးေျမလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ေျမအိုး ကေန အိုးေျမ ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ပုံသဏၭာန္၊ အရြယ္အစား၊ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္ကာလေတြေျပာင္းလုိ႔ အေခၚအေဝၚေတြ ေျပာင္းလဲတဲ့ သေဘာက ပညတ္ အာ႐ံုေတြရဲ႕ သေဘာပါ။
ေျမအိုး ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အိုးေျမ ပဲျဖစ္ျဖစ္ မူလအရင္းခံက ေျမ ပါပဲ။ျမန္မာလို ေျမလုိ႔ ေခၚေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေျမ ရဲ႕တကယ္ အရွိသေဘာဆိုတာ "အမႈန္႔" ကို ေခၚတာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီ ေျမႀကီးကို မ်က္စိမွိတ္မွိတ္၊ ဖြင့္ဖြင့္ သြားထိလိုက္ရင္ ထိတဲ့အခါမွာလည္း လက္ ညႇိဳးနဲ႔ ထိထိ၊ လက္ခလယ္နဲ႔ထိထိ ထိလိုက္ရင္ ထိတဲ့ သေဘာရွိေနပါတယ္။ မာတဲ့ေပ်ာ့တဲ့သေဘာလို႔ အသိ မွာျဖစ္ တတ္ပါတယ္။ မာမႈ ေပ်ာ့မႈလို႔ေခၚတဲ့ အဲဒီ ထိသေဘာ ေျမဓာတ္ ပရမတ္ ဟာ ေျမအိုး၊ ေသာက္ေရအိုး၊ အိုးႀကီး၊ အိုးေသး၊ အိုး ေဟာင္း၊ အိုးသစ္ဆိုတဲ့ အမည္ေတြ၊ ပညတ္ေတြ ဘယ္လိုပဲ ေျပာင္းေျပာင္း မာ ေပ်ာ့ ထိ ဆိုတဲ့ ေျမဓာတ္ "ပရမတ္" ကေတာ့ အၿမဲ ရွိေနပါတယ္။ ေျမမႈန္႔ေတြ ျဖစ္တဲ့အထိလည္း ရွိေနပါတယ္။ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင္း ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေျမဓာတ္ရဲ႕ သေဘာက မေျပာင္းလဲပါဘူး။ ဒါကို ပရမတ္ ရဲ႕ အမွန္တရားလုိ႔ ေခၚပါတယ္။
ပညတ္က အမ်ားသတ္ မွတ္တဲ့သေဘာ အမွန္ပါပဲ။ဒါေပမယ့္ မရွိတရားပါ။ ပရမတ္ဆိုတာ အမ်ားသတ္မွတ္သည္ ျဖစ္ျဖစ္၊ မသတ္မွတ္သည္ ျဖစ္ျဖစ္၊ သိသိ မသိသိ အမွန္တရားပါပဲ။ တကယ္ အရွိတရားပါ။ ပရမတ္ဆိုတာ စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္၊ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ သေဘာေတြရွိပါ တယ္။ ပညတ္ကေတာ့ မေရတြက္ႏိုင္ ေအာင္မ်ားပါတယ္။ ဒီသေဘာေတြဟာ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္ေတြ ရဲ႕ သေဘာေတြပါပဲ။
"ပညတ္" ဆိုတာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး နားလည္ေအာင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ နာမည္ေတြကိုေခၚတာ။ အမွန္တကယ္ မရွိဘူး။
ဥပမာ..
ေခါင္း၊ ခါး၊ လက္၊ ေျခ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ အိမ္၊ ေက်ာင္း၊ ကား၊ ရထား၊ စသည္အားျဖင့္ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးက ေဝါဟာရအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေခၚေနၾကတာ၊ေျပာေနၾကတာလည္းအားလံုးဟာ ပညတ္ ေတြပဲ။
"ပရမတ္"ဆိုတာကေတာ့ အမွန္္တကယ္ရွိတဲ့ သေဘာတရားကို ဆိုလိုတာပါ။ သေဘာမၽွပဲ။ မ်က္စိနဲ႔လည္းမျမင္ရဘူး၊ ပံုသ႑ာန္လည္းမရွိဘူး၊ အေလးခ်ိန္လည္းမရွိဘူး၊ ထုထည္းလည္းမရွိလို႔ ဆုတ္ကိုင္လို႔လည္းမရပါဘူး၊ အမႈန္႔ေတြလည္းမဟုတ္ဘူး။ မီးခိုးလည္းမဟုတ္ဘူး၊သေဘာေလးပါပဲ။
ဥပမာ..
လႈပ္တဲ့သေဘာ၊ နာတဲ့သေဘာ၊ ၾကားတဲ့သေဘာေတြဟာ "ပရမတ္"ပါပဲ။ ပရမတ္ တရားက "စိတ္၊ ေစတသိက္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္" ဆိုျပီး(၄)ပါးရွိပါတယ္။ စိတ္ နဲ႔ ေစတသိက္ ကို ေပါင္းျပီး နာမ္ လို႔ေခၚပါတယ္။
နာမ္ရဲ့သေဘာတရားက…
သိတတ္တဲ့သေဘာ၊ ညြတ္တတ္တဲ့သေဘာ၊
ရုပ္ရဲ့သေဘာတရားက…
ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ့သေဘာ၊ မသိတဲ့သေဘာ၊ အၾကမ္းအားျဖင့္..
ရုပ္ဆိုတာ...
ပထဝီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ဝါေယာ..ဆိုတဲ့ ဓာတ္ၾကီးေလးပါး အေပါင္းအစုပါပဲ။
လက္ေတြ႔ရႈမွတ္တဲ့အခါ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးရဲ ့ပရမတ္ သေဘာေတြကို ရႈမွတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ပထဝီ ဓာတ္ရဲ ့ပရမတ္ သေဘာက…
မာမႈသေဘာ၊ ေပ်ာ့မႈသေဘာ။
အာေပါ ဓာတ္ရဲ ့ပရမတ္ သေဘာက…
ေလးမႈသေဘာ၊ ဖြဲ႕စည္းမႈသေဘာ၊ ယိုစီးမႈသေဘာ။
ေတေဇာ ဓာတ္ရဲ ့ပရမတ္ သေဘာက…
ပူမႈသေဘာ၊ ေအးမႈသေဘာ၊ ေပါ့ပါးမႈသေဘာ။
ဝါေယာ ဓာတ္ရဲ ့ပရမတ္ သေဘာက…
တြန္းကန္တဲ့သေဘာ၊ ေတာင့္တင္းတဲ့သေဘာ၊ လႈပ္ရွားတဲ့သေဘာ။
ရုပ္ နဲ ပတ္သတ္လို႔ ဒီေလာက္ေတာ့သိထားရပါမယ္။
နာမ္နဲ ့ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရရင္ေတာ့...
ခုနေရးျပထားတဲ့အတိုင္း စိတ္ နဲ႔ ေစတသိက္ ကိုေပါင္းျပီးေတာ့ နာမ္ လို႔ေခၚပါတယ္၊ သိမႈေလး ကိုစိတ္လို႔ေခၚတာ။ စိတ္တစ္ခုျဖစ္ရင္ ေစတသိက္ေတြလည္း ပါလာပါတယ္ပဲ။ ေစတသိက္ ဆိုတာကလည္း စိတ္ ကိုမွီတြယ္ျပီးေတာ့ စိတ္ကိုျခယ္လွယ္ေနတဲ့ စိတ္ တစ္မ်ဳိးပါပဲ။ သူေၾကာင့္ အကုသိုလ္စိေတြျဖစ္သြားတာရွိသလို၊ ကုသိုလ္စိတ္ေတြျဖစ္သြားတာလည္းရွိပါတယ္။
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အလြယ္ဆံုးနည္းနဲ ့ဒီလိုမွတ္ပါ။ ၾကည္လင္ေနတဲ့ " ေရ " ဟာ "စိတ္ " ဆိုပါစို႔၊ အေရာင္တစ္ခုခု မထည့္သ၍ စိတ္ က ၾကည္ေနမွာဘဲ၊ ထည့္လိုက္တဲ့ အေရာင္အလိုက္ အဲဒီေရဟာ အေရာင္ေျပာင္းပါတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီအေရာင္ေျပာင္းေစတဲ့ အရာဟာ ေစတသိက္ ပါဘဲ။
ေစတသိက္က အားလံုး( ၅၂ ) လံုးရွိပါတယ္။
တရားအားထုတ္မယ္ဆိုရင္ ႐ုပ္(၂၈) ပါးတို႔၊ နာမ္(၅၃)ပါးတိိုိ႔ ရွိေပမဲ့ ဒါေတြကို အကုန္သိစရာမလိုပါဘူး။အကုန္မသိေပမဲ့ လည္းဘဲ ဝိပႆနာ အားထုတ္လို႔ရပါတယ္။
◆ ဝိပႆနာ အားထုတ္တယ္၊ တရားထိုင္တယ္ ဆိုတာဟာ အလြယ္ဆံုး ေျပာရရင္ မိမိ႐ဲ့ စိတ္ကို ေစာင့္ၾကည့္တာပါဘဲ။ စိတ္ကို ေစာင့္ၾကည့္တယ္ ဆိုေတာ့ တရားစၿပီးအားထုတ္ခါစမွာေတာ့ ဟိုေျပး၊ဒီေျပးနဲ ့မၿငိမ္မသက္ျဖစ္တတ္တဲ့ စိတ္ရဲ႕ ပင္ကိုယ္သဘာဝကို ၾကံဳေတြၾကရမွာ ေတာ့ တရားအားထုတ္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္းလိုလိုပါဘဲ။အဲဒီလို စိတ္ကို ေစာင့္ၾကည့္တာမ်ားလာတဲ့အခါ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈရလာပါလိမ့္မယ္။
အခ်ိန္ၾကာၾကာ နဲ ့အေလ့အက်င့္ မ်ားမ်ား တရားထိုင္ေလေလ၊ စိတ္ကို အားမစိုက္ရပဲ ျငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္လာေလေလပါပဲ။
ဝိပႆနာ အေၾကာင္းကို ဘယ္လိုဘဲ စာနဲ ့ရွင္းျပရွင္းျပ၊ တကယ္တန္းက်ေတာ့..ဖတ္ရံု နဲ ့ နားလည္ဖို ့မလြယ္ပါဘူး။
"ဝိပႆနာ" အလုပ္ဆိုတာ လုပ္ၾကည့္မွ သိလာမွာပါ•••••
"ဝိပႆနာ" အားထုတ္ဖို ့ "ကမၼဌာန္း"တရား ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ အနက္ တရားစခန္းတိုင္းလိုလိုက တရားအားထုတ္ၾကသူ ေယာဂီ ေတြ ကိုအမ်ားအားျဖင့္ "အာနာပါန ကမၼဌာန္း" သာ ေပးေလ့ရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ "အာနာပါန သတိပဌာန္" ရႈမွတ္ နည္း ကို ဆည္းပူးထားသမၽွ တင္ျပေပးပါ့မယ္။
"အာနာပါ နႆတိ" ဟာ "ကာယာႏုပႆနာ သတိပဌာန္" တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
"မဟာသတိပဌာနသုတ္"မွာ "ကာယ၊ ေဝဒနာ၊ စိတၱာ၊ ဓမၼာ" ဆိုတဲ႕ အာရုံ ၄ မ်ိဳးအနက္ " ကာယ"ကို အဖန္ဖန္ရႈမွတ္ျခင္း "ကာယႏုပႆနာ" အေၾကာင္းတင္ျပပါမယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က.."ကာယႏုပႆနာ" ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး" အာရုံ ( ၁၄ ) မ်ိဳး" ေဟာထားတဲ့အနက္ထဲက ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ အာရံု တစ္ခုျဖစ္တဲ့ "အာနာပါန" အေၾကာင္း ကို ဘဲ ေလာေလာ ဆယ္ တင္ျပပါရေစ။
ပထမဆုံး "ဝင္ေလ ထြက္ေလ"ကို အာရုံယူ ရႈမွတ္ဖို႕ ေဟာပါတယ္။
လူတိုင္း အသက္ရွင္ေနသမွ်ကာလပတ္လံုး အသက္ "ရႈသြင္း၊ ရႈထုတ္"လုပ္ေနၾကတယ္။
မရွဴတာနဲ႕ ေသမွာပါ။
ဒါေပမယ့္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဟာ...
အဲဒီ "ဝင္ေလထြက္ေလ" အေပၚမွာ သိေနေအာင္ သတိကပ္ၿပီးေန ေလ့မရွိၾကပါဘူး။
ဒီ "ဝင္ေလ ထြက္ေလ"ကို "အာနာပါန" လို႕ ေခၚၾကတာပါ။
တရားစခန္းေတြမွာ ေပးေလ့ရွိတဲ့ ကမၼဌာန္းတရားပါ။
ေလကို ရွဴသြင္း ရွဴထုတ္ ေနတာ အာရုံတစ္ခုပါဘဲ။ ဒီအာရုံကို သတိနဲ႕ ကပ္ၿပီး ဥာဏ္ကသိေအာင္ တြဲၿပီး အလုပ္လုပ္ရင္း ေလ့က်င့္ရတာပါဘဲ။ ဒါကို.."အာနာပါန ပဗၺ" လို ့ေခၚပါတယ္။
အသက္ရွဴေနၾကတဲ့ ဝင္ေလ ထြက္ေလရဲ႕ ႏွာေခါင္းဝ အသားကို ..ထိ၊ ထိသြားတဲ့ အထိ ကေလးကိုလိုက္ျပီး သိ သိေနတဲ့ ထိ သိ "သတိ" ဆိုတဲ့ သိစိတ္ကိုထားျပီးေတာ့ ...
ဝါေယာရုပ္ ေလက ၊
ကာယရုပ္ အသား ကို တိုးထိသြားတာကို ပဲ မေမ့တဲ့သတိ နဲ႔ သိ သိ မွတ္ မွတ္ ရႈ ရႈ ေနရပါမယ္။
အဲဒါကို "အာနာပါန ဖုသန ကမၼ႒ာန္း"လို႔ေခၚပါတယ္။
ဘုရားသာသနာေတာ္ မွာ ဒီကမၼ႒ာန္းဟာ
"ရႈမွတ္ရတာ လည္း အလြယ္ဆံုး" အသက္ရွဴေနတဲ့ လူတိုင္းနဲ႔လည္း အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးပါဘဲ။
ဒါေပမယ့္ ..ကိုယ္အသက္ရွဴေနတာကို မသိမမွတ္တ့ဲ၊ သတိမထားတဲ့ သူေတြကသာ မ်ားေနၾကတာပါ။
ဒါေၾကာင့္ သိဒၶိရွင္ ျဖစ္ခ်င္ရင္ ေတာ့ အဲဒီအတိုင္း ရႈမွတ္ၾကည့္ပါ၊ သမာဓိရွိ သေလာက္ တန္ခိုးသိဒၶိေတြ ေတာ့ ရလာမွာပါပဲ။
ရႈပံုရႈနည္းကို ဖတ္ရႈထားသေလာက္ ေျပာရယင္...
အရင္ဆံုး ႏွလံုးသြင္းထားရမွာက...
၁။ ဝင္ေလ ထြက္ေလ ဝါေယာရုပ္က ႏွာသီးဖ်ား ကာယရုပ္ကို လာထိတယ္၊ ငါ့ကို ထိတာမဟုတ္.....
"ငါမရွိ၊ ရုပ္ကို ထိတယ္ "....အဲဒီလို သိမွတ္လိုက္ပါ၊ ဒီေတာ့ "အတၱဒိ႒ိ" ကို တိတိပပ ျဖတ္ခ်လိုက္တဲ့ သေဘာပါ။
၂။ နာမ္ေခၚတဲ့ အသိစိတ္ကေလးေတြက ထိတာကို သိ သိ သြားတယ္။ ငါသိတာ မဟုတ္၊ စိတ္နာမ္က သိသည္၊ ငါမရွိ၊ စိတ္နာမ္သာရွိတယ္...။
အဲဒီလို သိမွတ္ၾကည့္ပါ။
၃။ဒီ ထြက္ေလ ဝင္ေလ ဟာ ရွဴခ်င္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ငါ့ေၾကာင့္ျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ရုပ္လို႔ သိမွတ္ထားပါ၊ အေၾကာင္းစိတ္ နဲ႔ အက်ိဳးရုပ္ ကို ပိုင္းျခားသိထားရပါမယ္။
၄။ အဲဒီ ထိတဲ့ရုပ္ေတြဟာလည္း ထိထိျပီးေတာ့ ပ်က္ပ်က္သြားၾကတာပါပဲ၊ ခိုင္ၿမဲမႈ လံုးဝမရွိတဲ့ "အနိစၥ"တရားေတြ ပဲလို႔ သိမွတ္ပါ။
၅။ မခိုင္ၿမဲလို႔ ျပန္ျပန္ ရွဴရႈိက္ ရွဴရႈိက္ၿပီးေတာ့ ၊ ဒီကိုယ္ေကာင္ၾကီးကို ျပဳျပင္ေပးေနရတဲ့ ကာယသခၤါရကလည္း ဒုကၡဆင္းရဲ သက္သက္ေတြပဲလို႔ သိမွတ္ပါ။
၆။ အဲဒီ အနိစၥ-မခိုင္မၿမဲ ပ်က္စီးေနတဲ့ တရားစုေတြကို နိစၥ ျဖစ္ေအာင္၊ ဆင္းရဲဒုကၡကို သုခခ်မ္းသာ ျဖစ္ေအာင္၊ လုပ္လို႔မရႏိုင္တဲ့ ငါစိုး ငါပိုင္ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ငါ့အလိုမလိုက္ ငါ့အႀကိဳက္မပါ ငါလုပ္တိုင္း လည္း မေအာင္ျမင္တဲ့ အတၱ မဟုတ္တဲ့ အနတၱ သေဘာတရားေတြပါပဲလို႔ ...
ဉာဏ္ထဲမွာ စြဲလာေအာင္ စိတ္ကိုေလ့လာ ေစစားေပးရပါမယ္။ေလ့က်င့္ေပးရပါမယ္။
အခုလို ့...
ထြက္ေလ ဝင္ေလ ရဲ႕ ထိသိကိုမွတ္ေနတဲ့ အသိစိတ္ဓာတ္ကို ထိ သိ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာတင္ ရပ္မေနဘဲ...
"ထိတဲ့ရုပ္လည္းပ်က္၊
သိတဲ့ စိတ္လည္းပ်က္"
ထိသိပ်က္တိုင္ေအာင္ အသိစိတ္ကို "အနိစၥလကၡဏာ"သို႔ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးရပါမယ္။ အေလ့အက်င့္ျပဳလုပ္ေပးရပါမယ္။
အဲဒီအတိုင္း ျဖစ္ပ်က္ထဲမွာ အေလ့အက်င့္ ရပါမ်ားလာတဲ့ အခါမွာ သိစိတ္ အစဥ္ဟာ ႏွာသီးဖ်ား၊ ႏွာေခါင္းဝ ထိသိ အမွတ္ထဲက ထြက္ၿပီးေတာ့ တျခား ျမင္ခိုက္၊ ၾကားခိုက္၊ နံခိုက္၊ စားခိုက္၊ ေတြ ့ထိခိုက္၊ ၾကံစည္ခိုက္ တို႔ ေပၚလာရင္လည္း ခဏတိုင္း၌လည္း ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္း၊ ခ်က္ခ်င္းပင္ အပ်က္သေဘာထဲ သက္ေရာက္ အလိုလို သိမွတ္သြားေတာ့တာပါဘဲ၊ ငါ သူတပါး ေယာက္်ား မိန္းမ ဆိုတာ နဲ႔ အသိ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး၊ " ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ နဲ႔သာ အသိလုပ္ေနပါေတာ့တယ္ " ။
အဲဒီလို အေလ့အက်င့္ေတြမ်ားမ်ားလာလို႔ အက်င့္ပါသြားတာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ မိမိသိေနက် လမ္းအတိုင္းသာ အသိ လုပ္သြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တျခားအာရံု လမ္းေၾကာင္းထဲသို႔ စိတ္မေျပာင္းေတာ့ဘဲ နဲ ့မိမိသြားေနက် ကိေလသာအာရံု ကာမဂုဏ္ထဲ ေရာက္မသြားေတာ့ဘဲ အဲဒီမွာ ဘာျဖစ္မလဲဆိုေတာ့...
"ျမင္ သိ ပ်က္၊ ၾကား သိ ပ်က္၊ နံ သိ ပ်က္၊ စား သိ ပ်က္၊ ထိ သိ ပ်က္၊ ၾကံစည္ေတြးေတာ သိ ပ်က္ " ဆိုတာ နဲ ့ဘဲ ..
ခဏတိုင္း ၊ခဏတိုင္း သိ ပ်က္ ေနတဲ့ "ဥဒယ ဝယ ခဏိက သမာဓိ"၊တနည္းဆိုေသာ္( အနိမိတၱေစေတာသမာဓိ )ထဲ ေရာက္ ေရာက္ျပီး တည္ျငိမ္ေနေတာ့ သတည္း လို ့သာ ေျပာရေတာ့ မွာပါဘဲ။
အဲဒီ ထြက္ေလ၊ ဝင္ေလ "အာနာပါန" ထိ သိ ကို သတိထားရႈမွတ္တဲ့ အေလ့အထဟာ သတိရင့္က်က္လာတဲ့အခါ မွာ အဲဒီလို ဥဒယ ဝယ ခဏိက သမာဓိထဲ ေရာက္ရွိေလ့ရွိလို႔ အလြန္ေကာင္းတဲ့ အတိုင္းမသိ တန္ဖိုးရွိေသာ ကမၼ႒ာန္းလို႔ ဆရာေတာ္ေတြေဟာခဲ့ပါတယ္။
ခု..ေျပာျပခဲ့တဲ့ ဒီအေလ့အထဟာ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ ေလာဘ ေဒါသတို႔ မလာႏိုင္ မလိုက္ႏိုင္တဲ့ အက်င့္ျမတ္ ပါပဲ။
ေရွးသူေတာ္ေကာင္း တို႔လုပ္ငန္း လမ္းေဟာင္းလမ္းမွန္ အက်င့္ျမတ္ေပၚသို႔ တက္ေရာက္ ေလွ်ာက္သြား ရႈမွတ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေတြေဝ ေငးေမာကာ အမွားထဲမွာ ေမ့ေျမာေနတတ္တဲ့ ေမာဟ နဲ ့ ကင္းေဝးၿပီး ဝိဇၨာဉာဏ္ဘက္သို႔ သက္ေရာက္ကူးဝင္လာေသာ အက်င့္လည္း ျဖစ္တယ္ လို ့ ဆိုပါတယ္။
အဲဒီ ထြက္ေလ ဝင္ေလ "ထိသိ သတိ" ကိုပဲ မေမ့မေလ်ာတဲ့ သမၼာသတိမဂၢင္ အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ရႈမွတ္ ပြားမ်ားေနတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြကေတာ့ ေလ့လာလုပ္ယူမႈ "သတိ" အပိုင္းက လြန္ေျမာက္ၿပီးေတာ့ သမာဓိ ရင့္က်က္ကာ အာရံုေပၚေပၚလာတိုင္း သတိ နဲ႔ "ကပ္ခနဲ ကပ္ခနဲ" ခ်က္ခ်င္းပဲ "သိပ်က္ သိပ်က္" ေနတဲ့ “ဥပ႒ာနသတိ” က ဉာဏ္နဲ႔တြဲၿပီး မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္အထိ ေလာကုတၱရာ အက်ိဳးတရားေတြကို ခံစားရေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီ အက်ိဳးေက်းဇူးတရားေတြကို ခံစားခ်င္ရင္ေတာ့..ကိုယ္တိုင္ အားထုတ္ၾကည့္ပါ၊ ကိုယ္လုပ္သေလာက္၊ ကိုယ္နဲ႔ ထိုက္တန္မဲ့ လုပ္ခ ရမွာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာ ဆိုတာ ဘာမွန္းမသိၾကသူတို ့အတြက္.. အမွန္ကန္ဆံုးအေျဖေပးရယင္ေတာ့.."ဝိပႆနာ" ဆိုတာ "ကိုယ္တိုင္လုပ္ၾကည့္မွ သိလာမွာပါ "ဆိုတဲ့ စကားခ်ပ္ နဲ ့ဘဲ ပူေဇာ္လိုက္ပါရေစ။
( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )
••••••••••••••••••••••••••••••••••
လက္ကိုင္ဖုန္း ျဖင့္ စာစီရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သတ္ပံုမွားယြင္းမႈမ်ား ေတြ ့ရွိပါက သည္းခံခြင့္လႊတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ဖတ္ရႈေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။
ကိုးကား (အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္ၾသဘာသာဘိဝံသ -ဖ်ာပံုတိုက္သစ္)၊
ေလးအိမ္စု အရွင္ဝိစိတၱသာရ ရဲ့ တရားေတာ္မ်ား ႏွင့္ အရွင္ဓမၼသာရ ဓမၼဒါန မွ ေကာက္ႏႈတ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment