Friday, January 6, 2017

"နိဗၺာန္ေရာက္ဖို ့..ပထမ ေျခလွမ္း"
••••••••••••••••••••••••••
( ဒုတိယပိုင္း )
ဒါဆိုေကာင္းပါၿပီ..ဒုတိယပိုင္း ကို ဆက္လက္တင္ျပရရင္...
"သကၠာယဒိ႒ိ"ကို ဘယ္လိုတရားနဲ႔ ႐ႈမွ သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္ပါလိမ့္မလဲ...ဆိုေတာ့..
"ဒိ႒ိ..ျဖဳတ္နည္း" ဆိုတဲ့ မိမိရဲ ့ ေခါင္းစဥ္အတိုင္း ဆက္လက္တင္ျပရရင္...
"သကၠာယဒိ႒ိ" ျပဳတ္တယ္ဆိုတာ..
"မဂၢင္ရွစ္ပါး"နဲ႔ ႐ႈမွ ျပဳတ္ပါတယ္။
"မဂၢင္ရွစ္ပါး" ကို အုပ္စု ၃ မ်ိဳး ခြဲၿပီးေတာ့.."သီလမဂၢင္၊ သမာဓိမဂၢင္၊ ပညာမဂၢင္"ရယ္လို႔ ဆိုၿပီး ေျပာဆို သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။
အဲဒီ ၃ပါးကို "သိကၡာ( ၃ )ပါး လို ့လည္း ေခၚပါတယ္။
၁။သီလမဂၢင္ ( ၃ )ပါး
၂။သမာဓိမဂၢင္ ( ၃ )ပါး
၃။ပညာမဂၢင္ ( ၂ ) ပါး.. ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ( ၈ )ပါး စလံုး စံုရင္ေတာ့ နိဗၺာန္ ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါတယ္။အျပန္အလွန္အားျဖင့္ ေျပာရရင္ေတာ့.. နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳမွ ဒီ မဂၢင္ ( ၈ )ပါး စံုပါတယ္လို ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက မိန္ ့ၾကားဘူးပါတယ္။
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့နားလည္လြယ္ေအာင္ ရွင္းျပရရင္ ပထမဦးစြာ တရားစတင္ ရႈမွတ္မယ္ဆိုရင္ " မဂၢင္ ( ၅ )ပါး" ကို မိမိရဲ ့သႏၲာန္ မွာ ရွိလာေအာင္ အရင္အားထုတ္ရပါတယ္။
အဲဒီ ( ၅ )ပါးကေတာ့..
" သမာဓိမဂၢင္( ၃ )ပါး နဲ ့ပညာမဂၢင္( ၂ )ပါးဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သမာဓိမဂၢင္( ၃ )ပါးကေတာ့..သမၼာသတိ၊ သမၼာဝါယာမ၊သမၼာသမာဓိ တို ့ျဖစ္ၿပီးေတာ့၊
ပညာမဂၢင္( ၂ )ပါးကေတာ့..သမၼာဒိ႒ိ နဲ ့သမၼာသကၤပၸတို ့ျဖစ္ပါတယ္။
ဝိပႆနာ အားထုတ္မႈဟာ သြားရင္း၊လာရင္း၊ေစ်းေရာင္းရင္းလည္း အားထုတ္ႏိုင္တယ္ လို ့သိထားၾကတဲ့အတြက္ သမာဓိထူေထာင္စရာမလိုဘူးလို ့ထင္မွတ္တတ္ၾကပါတယ္။တစ္ကယ္ေတာ့ သမာဓိမဂၢင္( ၃ )ပါးရႈဉာဏ္ကိန္းမွသာ ပညာမဂၢင္( ၂ )ပါး ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။
အထက္မွာ ေဖၚျပဖို ့က်န္ခဲ့တဲ့ တစ္ခုကေတာ့..."သီလမဂၢင္" ပါ။
"သီလမဂၢင္"( ၃ )ပါးက ေတာ့ "သမၼာဝါစာ၊ သမၼာကမၼႏၲ၊ သမၼာအာဇီဝ ျဖစ္ပါတယ္။
"သမၼာဝါစာ"ဆိုတာ...မုသားေရွာင္ၾကဥ္ ရင္ "သမၼာဝါစာ" ပါဘဲ။
"ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷာဒါန၊ ကာေမသု မိစာၦစာရ ကို မက်ဴးလြန္ရင္ "သမၼာကမၼႏ ၱ"၊
လိမ္လည္ေကာက္က်စ္ၿပီး အသက္မေမြးလို႔ ရွိရင္ "သမၼာအာဇီဝ"။
ဒါ "သီလမဂၢင္" ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သမာဓိမဂၢင္
အထက္မွာ ေဖၚျပခဲ့သလို "သမၼာဝါယာမ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိ ဒီမဂၢင္( ၃ )ဘာလို ့တြဲေနရသလည္း ဆိုေတာ့..
သူတို႔ ဖာသာ တစ္ခုစီ နဲ ့ ကိစၥတစ္ခုကို ၿပီးေအာင္မလုပ္ႏိုင္ၾကလို႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ...
"သမာဓိ"တည္ေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုတာ.."ဝီရိယ"လည္းပါရတယ္၊"သတိ"လည္း ပါရပါတယ္။ဒါမွ "သမာဓိ"တည္ႏိုင္ပါတယ္။
"သကၠာယဒိ႒ိ" ျပဳတ္ဖို ့အေရး "ဝိပႆနာ" အားထုတ္တဲ့အခါမွာ သမာဓိ တည္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ သမာဓိတည္ဖို႔ အတြက္"ဝီရိယနဲ႔ သတိ"မပါရင္ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ....
"သမာဓိမဂၢင္"မွာ ဒီ မဂၢင္( ၃ )ခု ကို ေပါင္းစည္း ထားတာပါ။
အ႒ကထာ ဆရာက ဘယ္လို ဥပမာ ေပးသလည္းဆိုေတာ့...
မမွီ႔တမီ ျဖစ္ေနတဲ့ ပန္း တပြင့္ ကို ခူးပံုနဲ ့ဥပမာ ေပးထားပါတယ္။
ဒီပန္းကုိ ဘယ္လို ခူးမလဲ ဆိုေတာ့.. တစ္ေယာက္က ခါးကုန္းေပးရမယ္။ တစ္ေယာက္က ကုန္းတဲ့ခါးအေပၚမွာ တက္ရမယ္။ တစ္ေယာက္က ေဘးကေနၿပီး ပခံုးေပးရမယ္...တဲ့။ တက္တဲ့လူ လက္ကိုင္ဖို႔ ေပါ့။ အဲဒီေတာ့မွ အေပၚတက္ၿပီး ရပ္တဲ့လူ ပုခံုးကိုင္ၿပီးမွ လက္တစ္ဖက္က ေနၿပီး လိုတဲ့ ပန္းကို ဆြတ္လို ့ရမယ္ေပါ့။
မမီ့တမီ ပန္းကို ဒီသံုးေယာက္ ေပါင္းမိမွ ပန္းတစ္ပြင့္ကို ဣေႁႏၵ ရရ ဆြတ္ခူးႏိုင္မယ္ ဆိုတဲ့ ဥပမာပါ။
ဒီလိုဆိုေတာ့...
ဒီ မမီ့တမီ ပန္း ဆြတ္ပံုမွာ ဘာေၾကာင့္တံုး.. ဆိုရင္...ရပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ပန္းမဆြတ္ႏိုင္ဘူး … ။ ခါကုန္းေပးထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း … ပန္းမဆြတ္ႏိုင္ဘူး။ အေပၚတက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဘဲ ပန္းကို ဆြတ္ခူးႏိုင္ပါတယ္ ။အေပၚတက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ယိမ္းယိုင္ႏြဲ႔ေနမယ္ ဆိုလု႔ိ ရွိရင္လည္းမဆြတ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီ ပန္းတစ္ပြင့္ရဖို႔ သံုးေယာက္ကူရတယ္။
အဲဒီအတိုင္းပါပဲ...ဝိပႆနာ အလုပ္ လုပ္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ ဟာ "သမၼာဝါယမ"ဆိုတဲ့ "ဝီရိယမဂၢင္"က ခါးကုန္းေပးတဲ့ လူနဲ႔တူတယ္၊ "သမၼာသတိ"ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ပခံုးေလးနဲ႔ အနားနားက ကပ္ၿပီး ရပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ တူပါတယ္ ။"သမၼာသမာဓိ" ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ကုန္းတဲ့ အေပၚတက္ၿပီး ခုနက ပုခံုးကိုင္ၿပီး ဣေႁႏၵရရ နဲ ့အေပၚက ပန္းကို ဆြတ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ တူပါတယ္.. လို ့ဆိုပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ပန္းတစ္ပြင့္ ရဖို႔ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ကူရသလဲ ဆိုေတာ့.. သံုးေယာက္ကူမွ ပန္းတစ္ပြင့္ ရသလို ဒီမွာလည္း ဝိပႆနာ အလုပ္ အားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဒီသံုးခု မပါလို႔ ရွိရင္ ျဖစ္ကို မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အတြက္ သူတို႔သည္ "သမာဓိ" အၿခံအရံ "ဝီရိယ နဲ႔ သတိ" ဟာ သမာဓိ အားေပးမႈ တစ္ခုသာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဝိပႆနာ ရႈေတာ့မယ္ ဆိုရင္..သမာဓိရွိရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ သမာဓိတစ္ခုျဖစ္ဖို ံအတြက္ ဝီရိယ လည္းပါမွ သတိ ကလဲဲ ေဘးက ၿငိမ္ၿငိမ္ ပန္းဆြတ္ႏိုင္ေအာင္ ကိုင္ရသလုိ ဒါမွ "သမာဓိ" ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အေပၚကေန ပန္းဆြတ္ႏိုင္သလို...ဝီရိယ ကို လည္းလႊတ္လို႔လည္း မရဘူး၊ "သတိ"မထားရင္လည္း မရျပန္ဘူး၊ "သမာဓိ" မပါလို႔ ရွိရင္လည္း ရႈေနတဲ့ "အာ႐ံု"က စိုက္ခနဲ၊ စိုက္ခနဲ႔ မသြားဘူး …
ဒီေတာ့ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အေန နဲ ့ ဒီ "သမာဓိ မဂၢင္" သံုးခု ရွိေနရတဲ့ အေၾကာင္းကိုေတာ့ ရွင္းေလာက္ၿပီ လို ့ထင္ပါတယ္… ။
အထက္က စကားျပန္ေကာက္ရရင္...
သမာဓိမဂၢင္ မွာ သံုးေယာက္ေပါင္းမွ ကိစၥတစ္ခုၿပီးပါတယ္။
ထို႔အတူပဲ ..တဲ့။ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ "ဝိပႆနာ" အားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ သမာဓိ တည္ခ်င္လို႔ ရွိရင္ "သတိကို လက္မလႊတ္နဲ႔၊ ဝီရိယ ကို လည္း မေလွ်ာ့နဲ႔ … ။
ဒါမွသာ "သမာဓိ" လိုရာပန္းကို ဆြတ္ႏိုင္သလို ခုနက "အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ"ဆိုတဲ့ ေဝဒနာ ျဖစ္ပ်က္၊ စိတ္ ျဖစ္ပ်က္ေတြကို သူ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မိေအာင္ ဖမ္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သံုးခု ေပါင္းမွ ကိစၥၿပီးတယ္ ဆိုတဲ့ဥစၥာ မျမင္ေသးဘူး … ဒီသံုးခုထဲက တစ္ခုခု လိုေနလို႔ ျဖစ္တာပါဘဲ။
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အေနနဲ ့...
ရႈမွတ္ေနတာၾကာလွၿပီ..ျဖစ္ပ်က္ကို မျမင္ေသးပါဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေအာက္ကခါးကုန္းေပးတဲ့ ဝီရိယ နည္းေနတာ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဘးကရပ္ၿပီး ပုခံုးေလး ေပးဖို ့ရပ္ေပးေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လို တစ္ေယာက္ လို ျဖစ္တဲ့ "သတိ" ခ်ိဳ ႔ယြင္းေနလို ့ေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္မို ့"သမာဓိ"ဟာ ျဖစ္ပ်က္ ရွိရာကို စိုက္ခနဲ၊ စိုက္ခနဲ မသြားပါဘူး …။
"သမာဓိ" ခ်ည္းသက္သက္ လည္း ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး ။
ပန္း ေတြရဲ ့ အေကာင္းအဆိုးကို ေရြးတတ္ သလား ဆိုေတာ့...
"သမာဓိ" က ပန္းမီတာ ပဲ ရွိပါတယ္။ အေကာင္းအဆိုး ကို မေရြးတတ္ျပန္ဘူး … ။
ဘာလို ့လည္းဆိုေတာ့...
သူက တည္ၾကည္မႈ တစ္ခုသာ၊ ဒီ" အာ႐ံု" ရွိရာကို တည့္ေပးတာပဲ ရွိတာပါ။ သမာဓိ က ထိုးထြင္းၿပီးေတာ့..
ဒါ အျဖစ္ပဲ၊ ဒါ အပ်က္ပဲ၊ ေဟာဒါကေတာ့ သခၤါရပဲ။ ေဟာဒါက … အနိစၥ ပဲ၊ ဆိုတာက်ေတာ့..သူနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး ။ သိလည္း မသိပါဘူး။
သိဖို ့အတြက္က်ေတာ့...
"ပညာမဂၢင္" အကူညီပါရပါတယ္။
"ပညာမဂၢင္" ျဖစ္လာဖို ့အကူအညီ ေပးတဲ့ တရားသံုးခုဟာ. " သမာဓိ မဂၢင္" ျဖစ္တဲ့ " သတိ၊ဝီရိယ၊သမာဓိ"ပါ။ ပညာမဂၢင္ကို အကူအညီ ေပးတဲ့ တရားသံုးခု လုိ႔ မွတ္ထားၾကပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့အတြက္ ထပ္တလဲလဲေရးေနတာဟာ.. စြဲသြားေအာင္ မွတ္မိေစခ်င္လို ့ပါဘဲ။
ဒီေတာ့..."ပညာမဂၢင္" က ဘာလဲဆိုေတာ္..
"သမၼာဒိ႒ိ နဲ႔ သမၼာသကၤပၸ"
"ပညာမဂၢင္"တစ္ခုတည္းမွာ "သမၼာသကၤပၸ"က ဘာေၾကာင့္လာတြဲေနရသလဲ ဆိုေတာ့..
ဥပမာ....
ဟိုဘက္ ဒီဘက္ အေကာင္းအဆိုး ေရြးခ်င္တဲ့ အကဲျဖတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ သေဘာမ်ိဳးေပါ့။နားလည္လြယ္ေအာင္ ေျပာေတာ့...အကဲျဖတ္ ဒိုင္ ေပါ့။
တျခားဥပမာအေနနဲ ့ ေျပာရရင္...
အသက္ႀကီးလာလို ့မ်က္စိအားနည္းတဲ့ လူအတြက္ မ်က္မွန္ မွာ ပါဝါဒီဂရီ Power ထည့္ေပး လိုက္တဲ့ အခါ ဒီလူဟာ လူငယ္တစ္ေယာက္ လိုပဲ သူျမင္ပါလိမ့္မယ္။လူငယ္လိုပဲ သူျမင္တယ္ ဆိုေတာ့ သူ႔မ်က္လံုးခ်ည္း သက္သက္ ျမင္သလား။ မ်က္မွန္ အကူအညီ ရမွ သူသည္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္သလားဆိုတာ အကဲခတ္ၾကည့္ပါ။ မ်က္မွန္ဆိုတဲ့ အကူအညီ ကင္းမဲ့ေနလို႔ ရွိရင္ သူဟာ ျမင္ေတာ့ ျမင္ပါရဲ ႔ .ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မျမင္ႏိုင္ပါဘူး …။
ဒါ့ေၾကာင့္ မ်က္မွန္က "သမၼာသကၤပၸ" တူပါတယ္ ။မ်က္လံုးက "သမၼာဒိ႒ိ" နဲ႔ တူပါတယ္။သူတို႔ႏွစ္ခု… ကင္းလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ တစ္ခုကင္းရင္ ေတာ္႐ံုပဲ ျမင္ပါလိမ့္မယ္ …။
ဒါ့ေၾကာင့္..
အထက္ကေျပာတဲ့ ပန္းကို ဆြတ္ခူးတဲ့ေနရာမွာ ပန္းအေကာင္းကို တိက်စြာေရြးခ်ယ္တတ္ဖို ့မ်က္လံုး နဲ ့မ်က္မွန္ နဲ ့လိုတဲ့ သေဘာပါ။တိတိက်က် ျမင္ႏိုင္ဖို ့အတြက္ "သမၼာသကၤပၸ" အကူညီလိုပါတယ္။
တစ္ခုခု လုပ္ေနရင္ တစ္ျခားအကူညီလိုပါတယ္။
ဒါေပမယ့္...
" သီလမဂၢင္" က်ေတာ့ .. သံုး ခု ျဖစ္ေနေပမယ့္..သူတို႔က တစ္ခု လုပ္ေနရင္ ႏွစ္ခု မပါ ပါဘူး ။
ဒါက...သီလမဂၢင္ ရဲ ့ထူးျခားခ်က္ ပါ။
ဘာျဖစ္လို ့လည္းဆိုေတာ့...
သီလမဂၢင္ မွာ ပါတဲ့ ( ၃ )ခုမွာ
"သမၼာဝါစာ" ဆိုတာ
"မုသာဝါဒ, ပိသုဏဝါစာ, ဖ႐ုသဝါစာ, သမၹပၸလာပ၊ လိမ္လည္ ေကာက္က်စ္မႈကို ေရွာင္ၾကဥ္တယ္။ ၾကမ္းတမ္းမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္တယ္။ ရယ္ေမာစရာ ေျပာဆိုမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္တယ္။
အဲဒီမွာ သူ ေရွာင္ၾကဥ္ ပံုက တစ္ျခားပါ။
သူ ့ဖာသာသူ ဝစီကံ ေလးပါး ကို သာ သူ ေရွာင္ၾကဥ္တာပါ။
"သမၼာကမၼႏၲ" ကလည္း...ကာယကံ သံုးပါး ကို ေရွာင္ၾကဥ္တယ္ ဆိုေတာ့ သူတို႔ ျပဳလုပ္တာကိုက တစ္မ်ိဳးစီ ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တစ္ခု လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ကို တစ္ခုက ဝင္ခြင့္ မရၾကပါဘူး။ အဲဒီလို.." သမၼာကမၼႏၲ" လုပ္ေနတဲ့ "ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷာဒါန၊ ကာေမသု မိစာၦစာရ ဆိုတာေတြကို သူ ေရွာင္ၾကဥ္ ေနတုန္း၊ "သမၼာဝါစာ"က ေရွာင္စရာ တရား မရွိပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔က နဂိုကတည္းကိုက "ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊မေနာကံ " ေတြ ဆိုတဲ ့သီလ( ၃ )ပါးဘဲ ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ ေရွာင္ၾကဥ္ပံု တူ လို႔သာ "သီလ"လို႔ နာမည္ ေပးထားလိုက္တာပါ။ အလုပ္ လည္းမတူပါဘူး … ။
ဒါေၾကာင့္ "မဂၢင္ ရွစ္ပါး" ထဲမွာ ဒီ သီလ( ၃ ) ပါးဟာ ဆိုလို ့ရွိရင္...
" ေလာကီမဂၢင္"လုပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ တစ္ခါတစ္ခါ ငါးပါး၊ တစ္ခါတေလ ေျခာက္ပါး။
ေျခာက္ပါး ဆိုလုိ႔ ရွိရင္ "သမၼာကမၼႏၲ" ကဝင္လာ လို႔ရွိရင္ ဟိုႏွစ္ခုက ထြက္သြားပါတယ္ … ။
ဒါေၾကာင့္ "ဝိပႆနာ" ႐ႈတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မွာ "သမၼာကမၼႏၲ" ဝင္လာလို႔ ရွိရင္ ဟိုႏွစ္ခု ထြက္သြားပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ဝိပႆနာ ႐ႈတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မွာ "သမာဓိ နဲ႔ ပညာ"ကေတာ့ တြဲဝင္မယ္ဆို ဝင္ႏိုင္ပါတယ္။ "သီလမဂၢင္"သံုးပါးကေတာ့ တစ္ခုစီသာ ဝင္ေနေတာ့ မၿမဲပါဘူး။ မၿမဲေတာ့ "ကာယကံ" ကို ေရွာင္ၾကဥ္ ေနရင္ "ဝစီကံ နဲ ့မေနာကံ" က မပါ ပါဘူး။
"မေနာကံ" ေရွာင္ၾကဥ္ေနျပန္ေတာ့လည္း "ကာယကံ၊ဝစီကံ"က မပါျပန္ပါဘူး။ မပါေတာ့ သူတို႔ဟာ မၿမဲတဲ့ တရားေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ ကေတာ့ျဖင့္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အကူအညီ ေပးတယ္လို႔ မရွိၾကပါဘူး။
ဘာလို႔ အကူအညီ မေပးႏိုင္သတံုး ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္က ပန္းတိမ္ တတ္တယ္။ တစ္ေယာက္ ယကၠန္း တတ္တယ္။ တစ္ေယာက္က စက္ေမာင္းတတ္တယ္။ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ အကူအညီ ေပးၾက မလဲေနာ္။
ပန္းထိမ္သမား ကို စက္ေမာင္းသမားက အကူအညီ ေပးရမွာကလည္း တျခားစီ … စက္ေမာင္းသမားက ယကၠန္းခတ္ေနတဲ့ လူကို ပိုးမွ်င္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု ေဖာက္ျပန္ ေနတာေတြ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ အကူအညီ ေပးရ မတံုး။
အဲဒီလိုဘဲ… သူတို႔ ကလဲ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အကူအညီ မရိွဘူး...တဲ့။ တစ္ေယာက္ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ရွိရင္ ႏွစ္ေယာက္က ထိုင္ၾကည့္ေနတဲ့ သေဘာပါဘဲ။ဆိုင္လည္း မဆိုင္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္...
ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ "ဝိပႆနာ"႐ႈေနတဲ့ အခါမွာ သူတို႔ဟာက မပါႏိုင္ပါဘူး။
ဘယ္က်မွ ၿပိဳင္ၿပီး ဝင္လာမွာတံုးဆိုေတာ့..
တစ္ခါတည္း နိဗၺာန္ အာ႐ုံ ျပဳေတာ့မွပဲ ၿပိဳင္ဝင္လာၾကမွာပါ။ ႏို႔မဟုတ္ လို႔ရွိရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပိဳင္မဝင္ပါဘူး ဆိုတာ တစ္ထစ္ခ်မွတ္ထားၾကေစခ်င္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဘယ္လို မိန္ ့ၾကားျပန္သလည္းဆိုေတာ့..
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ ေဆာက္တည္တဲ့ သီလ ကေတာ့ "ပါဏာတိပါတာ ေဝရမဏိ" ကေတာ့ ဆိုေတာ့ ဆိုတာပါပဲ။ အဒိႏၷာဒါနာ ေဝရမဏိ ဆိုတာပါပဲ။ မုသာဝါဒါေဝရမဏိ ဆိုတာပဲ။ ကာယကံလည္း ေဆာက္တည္တယ္။ ဝစီကံလည္း ေဆာက္တည္ပါတယ္။ မေနာကံ ကေတာ့ ေဆာက္တည္ရာ မရလို႔ ထားပါေတာ့။
သီလမၿမဲဘူးဆိုတာ အလုပ္မတူလို႔
အဲဒါေၾကာင့္ သီလဟာ မၿမဲဘူးဆိုတဲ့ ဥစၥာ ဟာ အလုပ္မတူ လို႔ ဆို ထားပါတယ္။ကာယကံ ေရွာင္ၾကဥ္ တာ နဲ႔ ဝစီကံ ေရွာင္ၾကဥ္ တာနဲ႔ဟာ တစ္ျခားစီးပါ။
အဲဒါေၾကာင့္ သီလ မဂၢင္ ကို ...
"အနိယတ ေစတသိက္" ဆိုၿပီး သၿဂဳႋလ္မွာ ေရးထားပါတယ္ ။ "ဝိရတီေစတသိက္ "လို႔လဲ ေရးပါတယ္။ "အနိယတ ေစတသိက္ " ဆိုတာ တစ္ခုဝင္ရင္ တစ္ခု မရွိဘူး၊ မၿမဲဘူးပါဘူး လို ့ဆိုလိုတာပါ။
" ဝိရတီေစတသိက္"ဆိုတာကေတာ့ ေပါင္းၿပီး ေခၚလိုက္တာပါ။ အကုန္ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့ တရားေတြပါဘဲ။ မဂ္အစစ္ ရၿပီ ဆိုလို ့ရွိရင္ ၿပိဳင္ၿပီး ဝင္လာပါလိမ့္မယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္
အနိမ့္ဆံုး" ေသာတာပတၱိမဂ္"ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ
ပါဏာတိပါတလည္းမလြန္က်ဴး၊
မုသာဝါဒလဲ မလြန္က်ဴး၊
မိစာၦဒိ႒ိ ဆိုတာလဲ မလာေတာ့ပါဘူး၊
သူက ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷဒါန၊ ကာေမသုမိစာၦစာရ ကာယကံသံုးပါး နဲ ့မုသာဝါဒ၊ ပိသုစဝါစာ၊ ဖ႐ုသဝါစာ၊ သမၹပၸလာပ ဝစီကံ ေလးပါး။
မေနာကံ ကေတာ့ျဖင့္ "အဘဇၥ်ာ၊ ဗ်ာပါဒ၊ မိစာၦဒိ႒ိ" ဒါ မေနာကံ သုံံးပါး …။
အဲဒီေတာ့..
မိစာၦဒိ႒ိ တစ္လံုးပယ္လိုက္လို႔ ရွိရင္ အကုန္ သီလ လည္း အလိုလို လံုသြားပါတယ္။သမာဓိေကာ … လံုသြားပါတယ္။
ကာယကံလဲ လံုတယ္။ ဝစီကံလဲ လံုတယ္။ သမၼာဒိ႒ိ မျဖစ္လာ ေသးသေရြ ႔ကာလပတ္လံုး … သီလလဲ မၿမဲပါဘူး။
ဒိ႒ိပယ္ႏိုင္မွသာ သီလၿမဲပါတယ္။
ဒီေတာ့ ...
ဓမၼိတ္ေဆြတို ့"သမၼာဒိ႒ိ"အစစ္ ျဖစ္သြားၿပီ ဆိုလို႔ ရွိရင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ေဟာတဲ့ အတိုင္း ဒိ႒ိ ပယ္ႏိုင္ရင္ သီလၿမဲပါတယ္။ ဒိ႒ိ မပယ္ႏိုင္ေသးရင္ … သီလမၿမဲပါဘူး။
သီလ ပ်က္ေစတာလဲ ဒိ႒ိ ပဲ။
သမာဓိ ပ်က္ေစတာလဲ …ဒိ႒ိ ပဲ။
ဝိပႆနာ ပ်က္ေစတာလဲ … ဒိ႒ိပါဘဲ။ ေသာတာပန္တည္ သြားေတာ့ ၊ ဒိ႒ိတစ္လံုးပယ္ရင္ "ဝိစိကိစာၦ" လည္း အလုိလို ပယ္သြားတာပါပဲ။သူ တစ္လံုး ပယ္လိုက္လို႔ ရွိရင္ သီလကလဲ ၿမဲတယ္။သမာဓိကလည္း … ၿမဲတယ္၊ပညာကလည္း … ၿမဲဲပါတယ္။
အဲဒီေတာ့..
"မဂၢင္ ရွစ္ပါး"မွာ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့ဟာဒီ "ဒိ႒ိ" မျပဳတ္သေရြ ႔ ကာလပတ္လံုး ဘယ္"သီလ"မွလဲ အားကိုးလို႔ မရေသးပါဘူး ဆိုတာ သက္ေသ သာရက ပါဘဲ။ မိစၧာဒိ႒ိ ရွိေနသမွ် သီလ ဝိသုဒၶိ ျဖစ္႐ံုနဲ႔ ဘာမွ မလံုေလာက္ ေသးဘူး ဆိုတာ မွတ္ထားရပါမယ္။
"ဒါန၊ သီလ "ေလာက္နဲ႔ သာလံုေလာက္ လုိ႔ ရွိရင္ "ဒိ႒ိ ဝိသုဒၶိ"လို႔ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ဘုရားမွ ေဟာဖို႔ လိုမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ျမတ္စြာဘုရားရွင္ က"သီလဝိသုဒၶိ " ၿပီးေတာ့ "ဒိ႒ိ ဝိသုဒၶိ " ကို ဘုရားေဟာပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ေဟာသလည္းဆိုေတာ့ "က်င့္စဥ္"တဲ့၊ "သီလဝိသုဒၶိ"တခုထဲနဲ႔ က "အပါယ္ေလးပါး " တံခါး ပိတ္တဲ့ တရားက မပါ ေသးလို ့ျဖစ္ပါတယ္။ဒိ႒ိက က်န္ေနေသးလို ့ပါ။ ဒီ.."ဒိ႒ိ"ေၾကာင့္ အပါယ္ က်ရတာကိုး..။
ဒါေၾကာင့္....
"ဒိ႒ိ"ကြာသြားဖို ့အေရးႀကီးပါတယ္။
ဘာ "ဒိ႒ိ"လည္း ဆိုေတာ့ "သကၠာယဒိ႒ိ " ပါ။"သကၠာယဒိ႒ိ" ခြာၿပီးလို႔ ရွိရင္ "သႆတ နဲ ့ဥေစၧဒ" လဲ မလာေတာ့ပါဘူး။
ဒြါသ႒ိ ဒိ႒ိေယာ ဥပၸဇၨမာနာ သကၠာယဒိ႒ိ ပမုေခေန၀ ဥပၸဇၨႏိ ၱ...တဲ့၊
" ဒြါသ႒ိ ဒိ႒ိေယာ" ေျခာက္ဆယ့္ႏွစ္ ပါးေသာ ဒိ႒ိတို႔သည္၊ ဥပၸဇၨမာနာ ျဖစ္ကုန္သည္ ရွိေသာ္၊ သကၠာယ ဒိ႒ိ ပမု ေခေနဝ သကၠာယ ဒိ႒ိ တစ္ဦး ရွိသျဖင့္ သာလွ်င္၊ ဥပၸဇၨႏိ ၱ ျဖစ္ကုန္၏..တဲ့။ ေျခာက္ဆယ့္ ႏွစ္ပါးေသာ ဒိ႒ိဟာ သူရွိလို႔ ျဖစ္လာတာ … လို ့ဆိုပါတယ္။
ေျခာက္ဆယ့္ ႏွစ္ပါးေသာ ဒိ႒ိတို႔ဟာ သကၠာယဒိ႒ိ ေၾကာင့္ ေပၚလာတာျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္...
"ပထမ မဂ္"ဘာေၾကာင့္ရတာတုန္း ဆိုေတာ့ "ဒိ႒ိ" ျပဳတ္လို႔ ရပါဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
"ဒိ႒ိနိေရာေဓာ နိဗၺာန္"တဲ့ …
ဒိ႒ိ ခ်ဳပ္လို႔ မဂ္ရသြားတာ ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေကာင္းကင္ပ်ံတက္တဲ့ ငွက္ဟာ အဆိပ္ပါသြားရင္ ျပန္က်ကို က်ပါလိမ့္မယ္။လန္႔ၿပီး ပ်ံရင္ သာပ်ံမယ္။ အက် မလြတ္ပါဘူး။အဆိပ္ မျပန္႔တဲ့ အခ်ိန္ ပ်ံႏိုင္တယ္။ ျပန္႔တဲ့ အခ်ိန္ ျပန္က်မယ္..ဒီသေဘာပါဘဲ။
သကၠာယဒိ႒ိျဖဳတ္နည္းက..
မဂ္ ေလးခု စလံုးမွာ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ကို တားႏိုင္တာ "ဒိ႒ိ"ပဲ ။ သူ႔ ကို ပယ္ လိုက္ၿပီ ဆိုတာနဲ ့ အထက္မဂ္ေတြ အတြက္ တရားအားထုတ္စရာ၊ ပယ္စရာ၊ ဒီ့ျပင္ ဟာေတြကို ရပ္နားၿပီး ကိုယ္ေနခ်င္သလို ေနလို ့ရပါတယ္။ဝိသာခါ ကိေလသာထူေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မို႔ ခုနစ္ဘဝ ကေန ခုနစ္ဘဝ ထက္ ပိုေနလို႔ ရေသး သလား ဆိုေတာ့ ဒိ႒ိ ျပဳတ္ၿပီးသား ပုဂၢိဳလ္မို႔ ေနလို႔ကို မရပါဘူး။
ဒီေတာ့..ပရမတ္ ေတြ႔တိုင္း၊ ေတြ႔တိုင္း ေၾသာ္ .. ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ႐ႈ ႐ႈေပးပါ။ ပရမတ္ ကေလး တစ္ခု ေတြ႔တိုင္း၊ ေတြ႔တိုင္း … "ငါ့ကုိယ္၊ ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာ"မဟုတ္ဘူးလို႔ ႐ႈေပးရ ပါမယ္။
ငါ့ကိုယ္ ဆိုတာက တဏွာ၊
ငါ့ဟာ ဆိုတာက မာန၊
တစ္ခုေသာ တရားထဲကို ငါ့ကိုယ္၊ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္ဘူး။
ဒီဟာ ကေလးဟာ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္တတ္တဲ့...သေဘာသက္သက္ပဲလို႔သာ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ ဉာဏ္ထဲမွာ ႐ႈေနၾကမယ္ ဆိုလို႔ ရွိရင္...
"ဒိ႒ိ" ျဖစ္မေန ေတာ့ပါဘူး။
"ဒိ႒ိ" မျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ဒီတရား ကေလးဟာ ငါ့ကုိယ္၊ ငါ့ဟာ၊ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္ဘူး။
ဒီ ခႏၶာ ေၾကာင့္ "ဒိ႒ိ" ျဖစ္တာကိုး …
"ခႏၶာ အဝိဇၨာ ဖေႆာစ"
ဆိုတဲ့အတိုင္းပဲ ခႏၶာေၾကာင့္ ဒိ႒ိ ျဖစ္ေနတာ … ။ဒီ ခႏၶာမွာ ဘယ္လို ကပ္ေနတံုး ဆိုေတာ့ "ဒိ႒ိ" ႐ိုး႐ိုးမွ မဟုတ္ဘဲ "ဒိ႒ိဳပါဒါန္" လို႔ ဆိုထား တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့...
ခႏၶာ ထဲမွာ ေဝဒနာျဖင့္ ေဝဒနာထဲမွာ၊ သညာျဖင့္ သညာထဲမွာ၊ စိတ္ျဖင့္ စိတ္ထဲမွာဆိုၿပီး အႏုသယ သေဘာနဲ႔ ဒီခႏၶာထဲမွာ စူးဝင္ေနပါတယ္။ အဲဒီလို စူးဝင္ေနတဲ့ အတြက္ ေၾကာင့္" ဒါ ငါပဲ၊ ဒါ ငါပဲ ဆိုၿပီး ေဝဒနာလာ လည္း သူက ငါသြားၿပီး စူးဝင္တာပါပဲ ။ သညာ လာလည္း ငါ သြားၿပီး စူးတာပါပဲ၊အဲဒီလို ငါ "ဒိ႒ိ"က သြား၊သြား စူးပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ စူးစရာ မရွိေအာင္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔က လုပ္ဖို႔ အေရႀကီးတာက ပရမတ္ ကေလးေတြကို ပရမတ္ ျဖစ္တဲ့၊ ေဝဒနာ ကေလးေတြကို ဝိညာဏကၡႏၶာ ဆိုတဲ့၊ စိတ္ကေလးေတြကို သြားစူး စရာ ေနရာ မရွိေအာင္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔က ျမင္ရပါမယ္ … ။
အဲဒီလို သူ စူးစရာ ေနရာ မရွိေအာင္ ျမင္လို႔ ရွိရင္..
မခိုင္ၿမဲတာကို ျမင္ရင္...အခု ခ်က္ခ်င္း ပ်က္သြားတာ ျမင္လို႔ ရွိရင္ သူ မစူးေတာ့ပါဘူး။
တစ္ခ်က္ခ်င္း ပ်က္သြားတာ..မျမင္ရင္ေတာ့ စူးေနအံုးမွာပါဘဲ။
"ဒိ႒ိ" ျဖဳတ္ခ်င္လို႔ ရွိရင္...
ျမန္ျမန္ ျဖစ္ပ်က္ ျမင္ေလေလ၊
ျဖစ္ပ်က္ကလည္း ျမန္ေလေလ၊
႐ႈလိုက္တဲ့အခါ ေဝဒနာကေလး ကလည္း ႐ႈလိုက္တာနဲ ့ ျဖစ္ပ်က္၊ ေနာက္ေဝဒနာလဲ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနတာပဲ ဆိုလို႔ ရွိရင္ "ဒိ႒ိ" ဝင္ခြင့္ မရေတာ့ဘူး။
အဲဒီလို ရႈမွတ္ေနရင္း...
တစ္ခုေသာ "ဓမၼကေလး" ေပၚလာလို႔ ရွိရင္ "အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱေတြပဲ။ ငါ့ကိုယ္၊ငါ့ဟာ၊ ငါ့ဥစၥာ မဟုတ္ပါလား။
အနိစၥ ျပလို ့ မာနစင္ ရတယ္။
ဒုကၡျပရင္ ေလာဘ စင္တယ္။
အနတၱ ျပရင္ ဒိ႒ိစင္တယ္။ ဒီလို ျဖစ္ပ်က္ တရားေတြကို ငါ့ ကိုယ္လဲ မဟုတ္ဘူး။ ငါ့ဟာလဲ မဟုတ္ဘူး။ ငါ့ဥစၥာလဲ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာ ႐ႈႏိုင္ရမယ္။ ႐ႈႏိုင္လို႔ ရွိရင္...
သပၸဳရိသာနံံ အဒႆာဝီ ဆိုတဲ့ အတိုင္း သူေတာ္ေကာင္းတရားကို မျမင္ေသးဘူး ဆိုေပမယ့္လည္း...
ဒီလို ႐ႈတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းတရား ကို ျမင္သြားပါၿပီ ။
ဒါ့ေၾကာင့္ "သကၠာယဒိ႒ိ" ေလာက္ အေရးႀကီးတဲ့ တရား ဆိုတာ မရွိပါဘူး။
ေသာတာပန္အရိယာပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာၿပီးတဲ့ေနာက္ သိသင့္တဲ့အခ်က္က...
အထက္နိဗၺာန္ေတြကို တားမဲ့တရား မရွိေတာ့ပါဘူး၊
သကဒါဂါမ္ျမင္တဲ့ နိဗၺာန္၊
အနာဂါမ္ ျမင္တဲ့ နိဗၺာန္၊
ရဟႏာၱျမင္တဲ့ နိဗၺာန္၊ ဆိုၿပီး..နိဗၺာန္ေတြကလည္း ရွိေသးေတာ့ အဲဒီ နိဗၺာန္ေတြကို ဘယ္နည္းနဲ႔ မွ မတားပါဘူး။ သူ႔ဟာသူပဲ က်င့္ၾကံအားထုတ္ရင္တက္သြားၾကမွာပါပဲ။
ေသာတာပန္ျဖစ္မဲ့ ေျခလွမ္း လွမ္းျဖစ္ဖို ့လိုပါတယ္။ ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္ က လည္း အားထုတ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကလဲ ေပၚလာမွာပါဘဲ။ မေပၚပါနဲ႔ ဆိုလို႔ မရပါဘူး။ သူ႔ဟာသူ ေပၚသြားတာ။ေျခလွမ္းမိလိုက္တာနဲ ့ခရီးဆံုးေအာင္ လွမ္းေနေတာ့မွာပါဘဲ..။
အထက္မဂ္ ေတြကို၊ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ကို အထက္မဂ္ ရေၾကာင္း တရား ေဟာပါဦးလို႔ ေျပာဖို ့မလိုဘူး တဲ့...ဆရာေတာ္ႀကီးက ေဟာပါတယ္။
ဒိ႒ိျပဳတ္ၿပီးသား ေသာတာပတၱိမဂ္သာ ရျခင္း၏ အေၾကာင္း ေလးပါးဘဲ ဘုရားေဟာပါတယ္။သကဒါဂါမိမဂ္ ရျခင္း၏ အေၾကာင္းေလးပါးလို႔ ဘုရားက မေဟာေတာ့ ပါဘူူ။ အနာဂါမိမဂ္ ရျခင္း၏ အေၾကာင္း၊ ရဟႏာၱျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္း ေလးပါးလို႔ မေဟာပါဘူး။
ေသာတာပန္ ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းသာ ေလးပါး ဘဲ ေဟာပါတယ္။
တစ္လက္စာထဲ ေသာတာပန္ ျဖစ္ဖို႔ အေၾကာင္းေလးပါး ကို ေဖၚျပရရင္...
၁။သူေတာ္ေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းရမယ္။
၂။တရား နာရမယ္။
၃။ႏွလံုးသြင္း ေကာင္းရ မယ္။
၄။အပ်က္ နဲ႔ မဂ္နဲ႔ ကိုက္ရမယ္။
ဒီေတာ့ ေသာတာပန္ တည္တာ ကလဲ ဒိ႒ိ ျပဳတ္လို႔ တည္တာပါ။
ဒိ႒ိ ျပဳတ္တယ္ ဆိုလို႔ ရွိရင္ သူ႔ဟာသူ ႏိႈးေဆာ္သြားပါတယ္။ ရဲရင့္သြားပါတယ္။
ဒိ႒ိ ျပဳတ္ရင္ "အထက္မဂ္၊အထက္ဖိုလ္"သာ သူရဖို႔ ရွိေတာ့တယ္။ မရပါနဲ႔ လို႔ ေတာင္ တားလို ့..မရပါဘူးတဲ့။ေျခလွမ္းက လွမ္းမိၿပီးသြားပါၿပီ။
နဂိုက တားထားတယ္ ဆိုတာ "ဒိ႒ိ"ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္ "သကၠာယဒိ႒ိ" ျပဳတ္ဖို႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။သကၠာယ ဒိ႒ိ ျပဳတ္လို႔ ရွိရင္...
သကဒါဂါမ္ ျဖစ္ရ ပါလို၏ ဆုမေတာင္းနဲ႔။ အနာဂါမ္ ျဖစ္ရ ပါလို ၏ လို ့ ဆုမေတာင္းပါနဲ ့။ ဒီမဂ္က ေဆာင္သြားပါလိမ့္မယ္၊ရဟႏာၱ ျဖစ္ေအာင္လည္း သူပဲ ေဆာင္သြားေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္မို ့.. ဒီ" ဒိ႒ိ"ျပဳတ္လိုက္တာနဲ႔ ဘယ္နည္းနဲ ့မဆို "နိဗၺာန္" ေသျခာေပါက္ေရာက္ႏိုင္ပါၿပီလို ့ အသိေပးရင္း.. "ဒိ႒ိ"..ျဖဳတ္နည္း ျဖစ္တဲ့ "နိဗၺာန္ေရာက္ဖို ့..ပထမ ေျခလွမ္း"ကို ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါသည္။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )
ႏိုဝင္ဘာ၊ ၂၃ရက္၊၂၀၁၆
••••••••••••••••••••••••••••••••••
လက္ကိုင္ဖုန္း ျဖင့္ စာစီရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သတ္ပံုမွားယြင္းမႈမ်ား ေတြ ့ရွိပါက သည္းခံခြင့္လႊတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ဖတ္ရႈေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။(ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)
ကိုးကား-ေက်းဇူးရွင္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားတဲ့ ဒိ႒ိျဖဳတ္ တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment